StoereVrouwen in heel Nederland gaan de straat op in legerkleding, met roze pumps en barretjes en vragen winkeliers hun warmte binnen te houden. Bijvoorbeeld door een luchtgordijn met een schuifdeur te plaatsen. De StoereVrouwen trekken dit najaar glimlachend ten strijde om aandacht te vragen voor het stookgedrag van winkeliers. Want waarom moet een winkeldeur zelfs met de winterkou open staan? Het levert geen extra klanten op, maar wel klagend personeel en hoge stookkosten.
Actie!
Op 6 november aanstaande gaan de StoereVrouwen in heel Nederland in legerkleding en met roze pumps en baretjes de straat op en vragen winkeliers hun warmte binnen te houden. Bijvoorbeeld door een luchtgordijn of een schuifdeur te plaatsen of simpelweg door de deuren dicht te houden. Verder geven zij d.m.v. de Binnenklimaat Nederland scorekaart Luchtgordijnen advies hoe je meer energie kan besparen met je huidige luchtgordijn. Onder andere H&M, C&A, Bart Smit & Intertoys kunnen zich opmaken voor het leger. De steden waar ze gaan marcheren zijn Amsterdam, Hilversum, Rotterdam, Haarlem, Arnhem, Den Haag, Utrecht, Den Bosch, Groningen en Zwolle.
StoereVrouwen
StoereVrouwen is een groeiende groep jonge vrouwen die zich inzetten voor natuur, mens en dier door op frisse, charmante doch onontkoombare wijze duurzaamheiddilemma’s onder de aandacht te brengen. Vorig jaar deden zij dat met kooplegeracties tijdens de Groene Sintactie, in samenwerking met Oxfam Novib. Na deze actie hebben Lidl, C1000, Albert Heijn, HEMA en de Jumbo hun chocoladeletters deels of volledig Fair Trade gemaakt. Dit jaar is het doel om energieverbruik in winkelstraten terug te dringen. Samen met Het Klimaatverbond en de gemeenten